domingo, 29 de agosto de 2010

SENTMENAT COUNTRY; ASSAIG AMB PÚBLIC


Ens aturàvem a recollir la imatge renovada del Castell, posaven en aquesta ocasió: la Rosa, la Vicky, la Maria Jesús i el Pedro; això ens retardava un xic, i sonava ja la segona cançó quan arribàvem a la Plaça de l’Ajuntament.



Ens aniríem saludant amb tothom al llarg de les més de tres hores que duraria l’assaig, i que farien val a dir-ho, les delícies dels sentmenatencs que asseguts a l’ombra gaudien alhora d’un refresc i de l’actuació del grup de country.

Salvador Espriu ,deia en el seu famós :

ASSAIG DE CÀNTIC EN EL TEMPLE

Oh, que cansat estic de la meva
covarda, vella, tan salvatge terra,
i com m’agradaria d’allunyar-me’n,
nord enllà,
on diuen que la gent és neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç!

Aleshores, a la congregació, els germans dirien
desaprovant: “Com l’ocell que deixa el niu,
així l’home que se’n va del seu indret”,
mentre jo, ja ben lluny, em riuria
de la llei i de l’antiga saviesa
d’aquest meu àrid poble.

Però no he de seguir mai el meu somni
i em quedaré aquí fins a la mort.
Car sóc també molt covard i salvatge
i estimo a més amb un desesperat dolor
aquesta meva pobra,
bruta, trista, dissortada pàtria.


El Country, i moltes altres manifestacions artístiques i culturals, ens han arribat justament de les terres situades Nord enllà, i això fa possible que també nosaltres estem en el camí d’esdevenir un dia,

gent neta
i noble, culta, rica, lliure,
desvetllada i feliç !






El proper dissabte ballada de festa major a Sentmenat !

No hay comentarios:

Publicar un comentario